Alla inlägg den 11 augusti 2017

Av rasmus ljung - 11 augusti 2017 13:01

 


Hej och välkommen till Musiktipsaren!


Den här bloggen är precis som det låter, en blogg där du får tips på musik. Jag som sköter bloggen klarar inte en dag utan att lyssna på musik. Musiken väcker så många olika känslor, det kan skapa partystämning, eller vara rogivande och avslappnande, en fristad där man kan samla sina tankar. Ja, musik funkar i alla lägen, det kan till och med främja en sinnesstämning som påverkar produktivitet under en arbetsdag. Musik påverkar oss alla på ett eller annat sätt.


Så vilken musikgenre faller mig i smaken? Det tråkigaste man kan svara på den frågan är nog att man är ”allätare” utan att kunna namnge en enda artist man lyssnar på. För min del går det i perioder, även om man såklart har genrer man lyssnar extra mycket på. En annan faktor som väger in är vilket humör man är på, som ofta styr musiken man väljer att strömma ur högtalarna. Det slutgiltiga svaret är att jag lyssnar på allt jag tycker är bra, oavsett genre. Och ja, jag kommer att avslöja mina favoritartister, men det sparar jag till framtida blogginlägg.


Jag kommer inte enbart att berätta om de artister och grupper som ligger extra varmt om hjärtat. Utan generellt kommer bloggen nog att bestå av både personliga musikupplevelser och tips på härlig musik. Eftersom jag är av åsikten att musik är bäst live, så kommer jag säkerligen även överösa er med de artister som har grymmast scennärvaro och de klubbar som gör bäst artistbokningar.


Det var en kort beskrivning om vad musik betyder för mig och vad syftet med bloggen är. Ett och annat vardagligt inlägg kommer förmodligen att smita in då och då. Men till stor del är det musik i massor som gäller, eftersom det är en stor del av mitt liv. Något som jag älskar är att upptäcka guldkorn till musik som tidigare var okänd för en, den där låten som fullkomligt knockar en och man måste köra på repeat i evigheter. Därför hoppas jag att ni läsare kan hitta nya favoriter via min blogg, bra musik ska spridas!


Jag tar och avslutar här, ser verkligen fram emot att dela med mig av musik från alla världen hörn. Det finns så extremt mycket att utforska i musikvärlden så det är egentligen svårt att veta vart man ska börja. Jag får göra mitt bästa helt enkelt, jag går på känslan. Förresten håller jag kommentarer öppna så även besökare kan komma med sina bästa musiktips. Inga tips är dåliga, allt välkomnas!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards